নতুন সেনাপ্রধান শফিউদ্দিন আহমেদ


Lieutenant General SM Shafiuddin Ahmed named new army chief


Lieutenant General SM Shafiuddin Ahmed named new army chief

News Desk, Dhaka::

The Defence Ministry has named Lieutenant General SM Shafiuddin Ahmed as the next chief of the Bangladesh Army.

Lt Gen Shafiuddin, who now serves as the quartermaster-general at the Army Headquarters, will take up the post on June 24 and serve for three years, according to a notice issued by the ministry on Monday.

He will replace current army chief General Aziz Ahmed.

Lt General Shafiuddin will be promoted to the rank of general before taking up the position of the army chief, said the defence ministry notification.

Commissioned in the 9th Bangladesh Military Academy (BMA) Long Course in 1983 in the infantry corps, Lt Gen Shafiuddin previously served as the general commanding officer of Army Training and Doctrine Command (ARTDOC).

In 2012, he became the general officer commanding of the 19th Infantry Division.

In his career, Lt Gen Shafiuddin has also served as director-general of the Bangladesh Institute of International and Strategic Studies (BISS) and senior directing staff of the National Defence College.

He also played a key role in UN peacekeeping missions as deputy force commander in the Central African Republic.

In Bangla::

আগামী ২৪ জুন থেকে তার নিয়োগ কার্যকর হবে

বাংলাদেশ সেনাবাহিনীর নতুন প্রধান হিসেবে নিয়োগ পেয়েছেন লেফটেন্যান্ট জেনারেল এস এম শফিউদ্দিন আহমেদ। আগামী ২৪ জুন থেকে তার নিয়োগ কার্যকর হবে।

বৃহস্পতিবার (১০ জুন) প্রতিরক্ষা মন্ত্রণালয়ের উপসচিব ওয়াহিদা সুলতানা স্বাক্ষরিত এক প্রজ্ঞাপনে এ তথ্য জানানো হয়েছে।

প্রজ্ঞাপনে বলা হয়, রাষ্ট্রপতির আদেশক্রমে এস এম শফিউদ্দিন আহমেদকে নিয়োগের আগে জেনারেল পদে পদোন্নতি দেওয়া হবে। আগামী ২৪ জুন থেকে তার পদোন্নতি কার্যকর হবে। তার নিয়োগের মেয়াদকাল হবে তিন বছর।

প্রজ্ঞাপনে উল্লেখ করা হয়, সেনাবাহিনীর কোয়ার্টার মাস্টার জেনারেল লেফটেন্যান্ট জেনারেল এস এম শফিউদ্দিন আহমেদকে আগামী ২৪ জুন (২০২১) বিকাল থেকে বাংলাদেশ সেনাবাহিনীতে জেনারেল পদে পদোন্নতি প্রদানপূর্বক প্রতিরক্ষা বাহিনীগুলোর প্রধানদের (নিয়োগ, বেতন, ভাতা এবং অন্যান্য সুবিধা) আইন, ২০১৮ অনুযায়ী তিন বছরের জন্য সেনাবাহিনী প্রধান হিসেবে নিয়োগ প্রদান করা হলো।

তিনি বর্তমান সেনাপ্রধান জেনারেল আজিজ আহমেদের স্থলাভিষিক্ত হবেন।

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *





related stories


error: Content is protected !!